"Arkadaşlık için bir mektup kadar yakınız" e-twinning projemiz başarıyla tamamlandı.

 

Projemiz 29/12/2020 tarihinde başlatılmış, Türkiye'den 7,Hırvatistan'dan 1,Belçika'dan 1 ve Lübnan'dan 1 öğretmen olmak üzere toplam 10 öğretmen ve 103 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Projede, Covid-19 nedeniyle eğitimlerine uzaktan devam eden gençlerimizin sosyal medyayı çok fazla kullanmak zorunda kalmaları, hareket ve özgürlük alanlarının kısıtlı olması gibi sebepler göz önünde bulundurulmuş; bu gençleri bir araya getirerek bu sıkıntıyı aşmaları hedefleyen projemiz başarıyla tamamlandı.

 

11.06.2021 656

 

WE'RE AS CLOSE AS A LETTER FOR A FRIENDSHIP (ARKADAŞLIK İÇİN BİR MEKTUP KADAR YAKINIZ. )

 

Projemiz 29/12/2020 tarihinde e-twinning platformu üzerinden başlatılmış, Türkiye'den 7,Hırvatistan'dan 1,Belçika'dan 1 ve Lübnan'dan 1 öğretmen olmak üzere toplam 10 öğretmen ve 103 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Projede, Covid-19 nedeniyle eğitimlerine uzaktan devam eden gençlerimizin sosyal medyayı çok fazla kullanmak zorunda kalmaları, hareket ve özgürlük alanlarının kısıtlı olması gibi sebepler göz önünde bulundurulmuş; bu gençleri bir araya getirerek bu sıkıntıyı aşmaları hedeflenmiştir.

 

Projemizde öncelikle öğrenci veli  izin dilekçeleri  teslim alınmış ve öğretmenler ve öğrenciler arasında güçlü bir iletişim sağlamak adına ve projenin amaçlarının daha iyi anlaşılması için öğrencilerimiz Bitmoji ve Chatterpix,öğretmenlerimiz ise Canva web2 araçlarını kullanarak kendilerini ve okullarını tanıtmıştır.Pixton web2 aracı kullanılarak öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz kendi sınıflarının resimlerini oluşturmuşlar ;bu resimler kullanılarak bir proje takvimi hazırlanmıştır.Emaze ve Renderforest web2 araçları kullanılarak proje introları hazırlanmıştır.Öğrencilerimiz Canva web2 aracılığıyla kendi logo tekliflerini hazırlamış, öğretmenlerimiz Padlet üzerinde onları yayınlamıştır.Google forms aracılığıyla yapılan ankette proje logosu belirlenmiştir.

 

Öğrencilerimiz farklı ülke ve farklı şehirlerden arkadaşlarıyla eşleştirilmiştir.İlk yazışmaları kendi tasarımlarından oluşan yeni yıl kartları olmuştur. İkinci mektupları ise origami ile yaptıkları dilek kuşlarıyla birlikte gönderdikleri dilek mektupları olmuştur.Daha sonra el yapımı ya da Canva ile tasarladıkları müfredatla ilgili kitap ayraçlı arkadaşlık mektuplarını mektup arkadaşlarına göndermişlerdir.Origami ile yaptıkları küçük botları da içeren  mektupları ise bir sonraki aktiviteleridir.Projenin sonunda ise geleceğe mektup yazmışlardır. Ayrıca Canva web2 aracıyla oluşturdukları dilek ağaçlarıyla gelecekten beklentilerini belirtmişlerdir.Gönderilen bu mektuplarla birlikte öğrencilerimizin unutulmaya yüz tutmuş değerlerden biri olan geleneksel mektubun önemini kavramaları,iletişim ve dil becerilerinin geliştirilmesi ve yaratıcılıklarının arttırılması hedeflenmiştir.

 

Öğrencilerimiz her ay bir kitap okuyarak kitapların içerisinden seçtikleri en beğendikleri cümleleri Wordart web2  aracını kullanarak tasarlamışlardır.Okudukları kitaplar için Canva web2 aracını kullanarak afişler tasarlamışlardır. Bu afişler kullanılarak dijital bir kütüphane oluşturularak ortak bir ürün ortaya çıkarılmıştır.Bu çalışmayla öğrencilerimizin pandemi sürecinde kitap okuma alışkanlıklarını arttırmak ,hayal güçlerini ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek hedeflenmiştir.

 

İşbirlikli öğretmen ve öğrenci çalışmalarıyla ortak ürünler ortaya çıkarılması önemsenmiştir.Öğrencilerimiz Zumpad Web2 aracını kullanılarak önemli bir değer olan empati hakkında Akrostiş bir şiir yazmışlardır.Ayrıca her bir öğretmenin danışmalığını yaptığı 7 tane karışık öğrenci  takımları  oluşturulmuştur.Bu öğrenci takımları ilk olarak Mektup ve mektuplaşma hakkında 7 farklı çalışma yapmışıtır.Makale takımı mektubun önemi hakkında bir makale yazmıştır.Alıntı takımı Mentimeter Web2 aracını kullanarak mektuplardan anlamlı cümleleri toplamışlardır.Bu alıntıları kullanarak bir gazete ve kitap ayraçları tasarlamışlardır.Hikaye takımı Storyjumper web2 aracını kullanarak mektup ve mektuplaşma hakkında doğaçlama bir hikaye yazmıştır.Önemli mektuplar takımı düzenledikleri webinarda  önemli mektupları sunmuşlardır.Röportaj takımındaki öğrencilerimiz mektup ve mektuplaşma hakkında röportajlar yapmışlar bunları düzenledikleri webinarda sunmuşlardır.Bulmaca takımı Learning apps Web2 aracını kullanarak mektuplarla ilgili sözcükleri içeren  bir bulmaca tasarlamıştır.Son olarak münazara takımı öğrencileri gruplara ayırarak geleneksel mektup mu ;dijital mektup mu konulu bir münazara yapmıştır. Ayrıca yine oluşturulan bu gruplarlardaki öğrenciler  Türkiye'nin 7 bölgesinden ve proje ortakları olan farklı ülkelerden unutulmaya yüz tutmuş gelenekler hakkında araştırmalar yapmışlardır. Bu araştırmaların Flipsnack Web2 aracılığıyla bir araya getirilmesiyle projemizin final ürünü olan E-magazin ortaya çıkmıştır.Yapılan bu çalışmalarla birlikte işbirlikli öğrenme yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin farklı öğretmenlerle çalışarak farklı deneyimler edinmesi ve ortak ürünler elde edilmesi hedeflenmiştir.

 

Her ay ve gerektiğinde yapılan webinarlar ile projedeki öğretmen ve öğrencilerin sürekli  iletişim halinde olmaları  sağlanmıştır.Ocak ayında yapılan webinarda proje yol haritası çizilmiş ve görev dağılımları yapılmıştır.Öğretmenlerimizin projeden beklentileri Mentimeter Web2 aracı kullanılarak alınmıştır.Şubat ayında yapılan webinar da Güvenli internet günü kapsamında güvenli internet kullanımı hakkında bilgilendirme ve görüş alışverişi yapılmıştır.Öğrencilerin de webinar da aktif katılımını sağlamak adına Quizizz Web2 aracı kullanılarak ölçme değerlendirme yapılmıştır.Ayrıca unutulmaya yüz tutmuş değerlerimizden bahsedilmiştir.Bu çerçevede unutulmaya yüz tutmuş değerlerimizden Hacivat ve Karagöz oyunu Webinarımıza Palanga Organizasyondan katılan misafirimiz tarafından sergilenmiştir.Mart  ayında öğretmen , öğrencilerimiz ve konuğumuz oyuncu yazar Evren ARSAN'ın katılımıyla empati konulu bir webinar düzenlenmiştir.Bu webinarda Hırvatistan'dan katılan öğretmen ve öğrencilerimiz kendi kültürlerini yansıtan bir  sunum yapmışlardır.Nisan ayında geleneksel mektup mu Dijital mektup mu konulu bir webinar düzenlenmiştir.Öğretmen, öğrencilerimiz ,konuklarımız gazeteci yazar Yusuf CİNAL ve video grafik uzmanı Celal KAÇAR her iki mektup kullanımı üzerine bir söyleşi yapmışlardır.Ayrıca yine öğrencilerin aktif katılımını sağlamak için ülkeler ve onların önemli unsurları konulu Kahoot web2 aracı kullanılarak hazırlanan bir oyun oynanmıştır.Haziran ayında yapılan webinarlarda proje süreci öğretmen ve öğrenciler tarafından değerlendirilmiştir.Yapılan bu çalışmalarla öğrencilerin proje içerisinde fikirlerini paylaşmalarına olanak sağlanarak öğrenci merkezli olunması ,farklı meslek gruplarından konukların ağırlanarak çok yönlülüklerinin geliştirilmesi ve farklı kazanımlar elde etmeleri  hedeflenmiştir.

 

Projenin değerlendirilmesi öğretmen ve öğrenciler tarafından webinarlarda yapılmış buna ek olarak Google forms Web2 aracıyla öğrenci ve veli anketleri düzenlenmiş ;öğrenci ve velileri tarafından doldurulmuştur. Anket sonuçları twinspace alanında paylaşılmıştır.

 

Yapılan çalışmalar eTwinspace alanında birleştirildiği gibi projenin sosyal medya hesaplarında ve blog sayfasında paylaşılmıştır.

 

Projemizde yapılan bu çalışmalar sayesinde Covid-19 nedeniyle eğitimlerine uzaktan devam eden gençlerimiz unutulmaya yüz tutmuş birçok değerimiz hakkında  bilgi sahibi olmuşlardır.Unutulmaya yüz tutmuş bir değerimiz mektup ve mektuplaşma konusunda algıları değişmiş ve pandemi nedeniyle kısıtlanan sosyal çevrelerinin  farklı kültürlerden ve çevrelerden edindikleri mektup arkadaşlarıyla genişletmişlerdir. Yazdıkları mektuplar ve kullandıkları Web2 araçları sayesinde iletişim ve dil becerilerini geliştirmişlerdir.Öğrencilerimiz hem çalışarak hem de eğlenerek kazanımı bol bir proje tamamlamışlardır.

 

 Projede görev alan öğretmenimiz İbrahim DURAN ve öğrencilerimze teşekkür ederiz.